Tort cu ciocolata si jeleu de mure.


La scurt timp dupa Sarbatoarea Pastelui a venit o alta zii de sarbatoare si anume Inaltarea Domnului(Ispasul),in care se sarbatoreste ruga la mine la sat.Nici nu terminasem bine cu torturile si prajiturile de la Pasti si trebuia sa o luam de la capat,nevoita fiind sa fac din nou "ceva bun" si diferit de ceea ce avusesem la Pasti.Astfel am dat de o reteta de pe blogul Lissei,pe care al urmaresc cu interes si care reteta mi s-a parut foarte potrivita pentru moment.Avea ciocolata din plin, deci nu putea sa fie altfel decat suuuuper bun:)))).Varianta originala se gaseste - Tort de ciocolata si jeleu de capsuni.Pentru blat avem nevoie de:6 oua ,200gr.zahar,30ml.apa,40ml.ulei,20gr.cacao,8 lg.faina,praf de copt.Albusurile se bat spuma cu un praf de sare ,se adauga apoi apa si zaharul.Separat galbenusurile se freaca cu ulei ca la maioneza,se adauga peste albusuri si apoi restul ingredientelor.
Se toarna compozitia intr-o forma rotunda si se da la cuptorul preincalzit.Blatul este gata atunci cand trece testul scobitorii.Pentru creme avem nevoie de:4 oua,8lg.zahar,600ml.frisca lichida,200gr.ciocolata neagra,200gr.ciocolata alba,15gr.gelatina.Ouale impreuna cu zaharul se fierb pe aburi.
Frisca se bate bine si se imparte in 2.Cand e gata crema, racita se imparte si ea in 2.Gelatina se hidrateaza dupa instructiunile de pe plic si se distribuie la fel in mod egal in 2.Intr-o parte punem ciocolata neagra si in cealalta jumatate ciocolata alba.Ciocolata se topeste in prealabil pe aburi.









Intre timp am pregatit si jeleul ...cum nu am avut capsuni,am folosit mure pe care le-am pus la fiert cu 100 gr.zahar si 10gr.gelatina.
Blatul copt si racit se va taia in 3.Primul blat+ crema maro,al 2-lea blat+ jeleu,al 3-lea blat +crema alba.Am imbracat tortul in ciocolata neagra(mi-a mai ramas de la crema),am ornat cu flori de martipan(din comert) si am rasuflat usurata cand am terminat.A iesit extraordinar,a fost pe gustul invitatilor......intr-un cuvant o reusita.Cu siguranta voi repeta actiunea.






0 comentarii:



Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...