Dovlecei umpluti ,la cuptor

Mda,....din' ciclul dovlecei in fel si chip ',m-am gandit sa fac si faimoasa mea reteta de dovlecel umplut ,la cuptor care reteta nu necesita cine stie ce indemanare si in care cel mai important.....nu se arunca nimic.Asa deci pentru aceasta reteta am luat 2  dovlecei zdraveni pe care i-am curatat si taiat in 4.(dovlecelul taiat in jumatate si apoi fiecare jumatate am taiat-o in doua pe lungime).Am scobit frumos continutul si l-am pus deoparte .Intre timp dovleceii taiati si curatati i-am pus la fiert in apa cu sare si un strop de otet.Nu i-am lasat foarte mult pentru ca sunt fragezi si se fierb imediat,doar 2-3 clocote.

Intre timp am pregatit compozitia cu care am umplut dovleceii si anume:1 ceapa pe care am taiat-o marunt si pe care am pus-o intr-o cratita cu un strop de ulei,la calit.....apoi 1 ardei taiat marunt (l-am adaugat peste ceapa ),miezul dovleceilor pe care i-am pus deoparte mai devreme,o rosie (sau bulion),carnati afumati din comert(2-3 bucati ,depinde de cantitatea de amestec pregatita),2 oua si la final verdeturi(patrunjel si marar).Dupa ce a fost gata ceapa si ardeiul am adaugat si miezul de la dovlecei ,am acoperit cu apa si l-am lasat sa fiarba incet.Cand cantitatea de apa a scazut la jumatate,am pus si carnatul pe care l-am curatat si taiat innainte.

La sosul deja format am pus si rosia taiata cubulete si dezpielitata si am mai lasat sa dea cate-va clocote.Cand au fost gata am potrivit de sare si piper,am tras oala deoparte de pe aragaz si am pus cele doua oua .Am omogenizat compozitia rapid si am adaugat verdeata.
Am luat apoi o tava mare pe care am uns-o cu ulei si in care am asezat frumos dovlecelul fiert si scurs de apa innainte.I-am umplut frumos luand cu lingura din umplutura.

I-am dat frumos la cuptor pana cand acestia au prins o crusta frumoasa,aurie si apoi am presarat un strop de parmezan deasupra .....asa pentru un plus de gust))).Se poate pune ori ce cascaval,telemea......etc.Sunt foarte,foerte buni atat calzi cat si reci. Pofta buna


0 comentarii:



Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...