Varza cu ciolan


Din ciclul "mancare gatita de 2 ori pe an",face parte si varza,nu pentru ca nu ar fii buna ,ci pentru ca nu sunt eu fan varza dulce(o prefer pe cea murata).Asadar m-am pomenit intr-o zii cu una bucata varza ,pe care nu stiam cum sa o prepar intr-un mod cat mai apetisant ,ca doar ,doar imi voi incanta si eu  papilele gustative cu cine stie ce descoperire.Asa ca am purces in cautarea "acelei" retete ,cu un singur clic pe google.Din multele variante gasite,aceasta pe care o prezint ,mi s-a parut cea mai atractiva.Am luat frumos varza si am taiat-o marunt.Separat am curatat cate-va radacinoase (morcov ,patrunjel,pastarnac) pe care le-am dat pe razatoare.
Intr-o cratita am pus un pic de ulei si o ceapa taiata marunt.Am calit bine ceapa si apoi am adaugat razatura de legume si dupa inca 5 minute ,varza.Am acoperit cu un strop de apa si le-am lasat sa se innabuse la foc mic.Pentru un plus de savoare am adaugat si vreo doua linguri de pasta de ardei (facuta de bunica mea si care contine ardei ,ceapa,rosii).Reteta cu alta ocazie.
Cand a fost calita varza aproape de tot,am presarat cimbru,marar si am dat cratita de o parte.
Separat am dat in clocot ciolanul ,pe care l-am pus in oala sub presiune (din lipsa de timp).Cand a fost gata fiert( aprox jumatate de ora)l-am taiat frumos in felii .Si acum intervine cuptorul ......amestecul de varza calita l-am asezat frumos in oala de lut (pe care am tinut-o la inmuiat innainte)si peste care am pus in sir indian feliile de ciolan.
Am presarat sare ,piper,vegeta,cimbru si un pic de bulion pentru acompaniament :))si am bagat totul la cuptor vreo juma' de ora si inca 10 min.fara capac ( ca sa se rumeneasca frumos).A fost foarte bun ,dar tot nu m-a convins...raman fan fidel 'varza murata' )))))).

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...