Gomboti cu caise

Inspiratia acestei retete mi-a venit zilele trecute ,cand am cumparat de la piata  un kilogram  de caise care,aratau foarte bine ,dar nu erau dulci deloc.Asta se intampla innainte sa se coaca caisele autohtone.Si cum m-am pomenit cu aceste caise ,pe care nu le manca nimeni in starea lor naturala ,m-am gandit sa fac ceva cu ele ......ca doar nu o sa le arunc.:).Si asa am incropit repede aluatul de gomboti(galuste) ,pe care le fac de obicei cu prune.Reteta am preluat-o de la o colega,care mi-a usurat mult munca,atunci cand  vine vorba de gomboti...........si asta datorita aluatului simplu si gustos.Pentru aluat am folosit:1 litru de apa pe care l-am pus la fiert cu putina sare si 7 linguri de ulei.Separat am pregatit 2 cani de gris si 1 cana de faina.
 Cand a fiert apa,am adaugat cele trei cani(2 de gris si una de faina) si am amestecat energic,sa nu se faca cocoloase.
Am dat deoparte amestecul ca sa se raceasca un pic ,timp in care am spalat caisele ,le-am scos samburii si le-am lasat la scurs.
Dupa ce s-a racit un pic aluatul ,am adugat 4 oua intregi,pe care le-am pus pe rand,amestecand bine dupa fiecare.
Si cam in asta consta aluatul..........am pregatit apoi gombotii ,(umezindu-mi un pic mana dupa fiecare galusca) si i-am pus la fiert in apa cu sare.
Cand se ridica la suprafata,inseamna ca sunt gata.Intr-o tigaie am prajit pesmetul impreuna cu zaharul si un strop de ulei.(cantitatea este dupa gustul fiecaruia),apoi am turnat pesmetul peste gombotii inca calzi.Si asa am reusit sa scap de caisele acrisoare :))))))







0 comentarii:



Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...